流浪神差 21

青之驅魔師 23

執業魔女Pico Pico 06

燄凰:凝秦遺夢 16

獵愛(上、下)

The Alchemists of Loom

The Outs

The Promise Kitchen

The Crooked Sixpence

Food Anatomy

Saturday, December 24, 2016

[Series Overview] Dark Gifts - Vic James

I started this series on: September 20, 2016
I finished this series on: November 8, 2019
Cover editions here updated on: September 2, 2021
Written content here updated on: September 2, 2021

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
As I struggled to decide which book series to cover overviews for, it dawned to me that I'd never get started at this rate. It became clear to me that, it's rather unlikely for me to use this blog as my "main" reviewing spot since I have Goodreads for that, and chances of someone miraculously stumbling across this blog out of the countless ones out there, is just rather slim, therefore, I'd put up links to my GR reviews (in English,) and this post would be in Chinese for people who are curious about the series but either aren't comfortable with or just don't prefer reading in English.

Please also note that, sometimes I don't have time to write actual reviews, HOWEVER, I do always put down thoughts when I document my reading status updates, so for GR desktop users, remember to scroll down if it appears to contain little, it'd be under the quotes I liked from that book (when applicable lol;) for mobile app users, remember to switch to "Reading Activity," which would not be the default as "Review" is.

客觀中文簡介[英國安德魯納伯格聯合國際有限公司(台灣代表處)]、出版社們趕快看一看去買(喂喂)。

這一部我是在GR上算是有被追蹤的人慫恿(自己看到好像很多人想看就覺得喔喔喔我也要),第一集在NetGalley上拿到了ARC... 然後不對味xD 但是!!!我真的覺得值得表揚一下,即使我不喜歡,它還是讓我很好奇後續發展那樣。超級戲劇性!死很多人xDDD 本來不會推,但退一步想想(這是幾年過後的事!),確實也沒有一開始想的那麼差所以。

The actual review is, as usual, WIP, but like I said above, getting the post out there first.

GR stats (linking default edition) Editions I'm privy to
[Read My Review!]
[Read My Review!]
[Read My Review!]

Author:

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
The following section, basically a gallery of editions around the world with different book cover art, is largely inspired by treatments of fellow blogger Amethyst, who unfortunately hasn't done those types of blog posts for a while.

Please DO NOT mistaken the following to be all existing editions; I'm only including completed sets with matching designs. All clickable images are linked to respective editions on GR; people, shelving correct editions ain't that hard. Highly recommend accurate shelving. =D


以下涵蓋5款,記得看全文以觀賞喔 >:3
如果西班牙文或加泰隆尼亞文有出齊的話可以期待再增加1兩款!
但基本上感覺機率不太大,因為出版社2017年連續出了第一和第二集就沒動靜了。


British English | 英式英文


magyar | Hungarian | 匈牙利文

匈牙利這一版我掙扎了一下要安插在哪xDD 如果有不清楚我排序規則的人,我趁機解釋一下哈哈 基本上,會以原文優先,所以絕大多數都會是英文擺最上方(我看的外文書英文是翻譯的,也只有德國作家的書,然後偏偏系列的封面又爆多款,所以到2021年秋我都還只有1帖是這個例子,但就算編輯完了也不過會再多個2帖啦xDDD),接下來的順序都會按語言的英文名稱排序,限量的特別版則是不管什麼語言,都會排在各國語言的通常版之後,最後,只有書衣的粉版更是排在全部之後。英文部份有時候會更細分,不按照字母排序的時候大概就是作者是英國人啦www(或是有美版和澳版但作者是澳洲人的時候) 也還是有例外,就是遇到中途改封面這種圈叉三角事的時候!這種個別情況我會在文內解釋。

好了,所以這篇的問題是最開始,英美就是兩套封面,兩者也同時公佈第二集封面;這個時候美國都還是採用和最初第一集金色封面相搭的款式[Tor.com],結果過不久美國就莫名其妙換成以手為亮點的下方封面。嘛... 本來照我的邏輯英版就會放在最上方,而且之前也沒有其他國家是採用美版封面、不會遇到『要不要跟著換』這個問題,所以排序方面我也不用多想。幾年後看到匈牙利採用好久不見的金封面有點開心www 而且很有良心的湊成了套出齊了!!!它的第二集並不是採用美版沒出成的設計,所以覺得真的很有心。如果要當刁民的話(喂)就是三集封面很像但也就那樣了哈哈。啊前面說的掙扎的點就是,我不是很想拆相同語言的排序(笑死),可是想到我另一帖都已經直接原封面至上了,這真的是小事,所以美版我還是把它擠下去了=3=/

封面是誰的功勞,匈牙利這邊我不清楚,但最原始的美版,Tor在分享第二集時有給個名字,我依此找到了一個不太確定是否為官方的消息原[Random House Art Department @ Tumblr],表示設計者為Scott Biel[設計者官網]和David G. Stevenson[設計者官網],後者同時也是藝術指導。痾,但看了一下兩人的作品集,只能說個人覺得風格實在不是很像xP 不排除負責「畫」的另有他人,但也有可能是有效運用圖庫啦。

American English | 美式英文 (平裝)

前面寫了那麼一大串,美版不寫好像有點對不起它,畢竟我還是靠這版的ARC(嗚嗚... 金封面啊!😭)才得以先行閱讀的。但我坦誠一下,我印象中有在書店看到舊封面實體書... 不怎麼樣(被揍死)螢幕上比較好看嗯。新封面實體書也有看到,跟螢幕上比、沒有更好看但也沒有更糟。這版我冷漠偏排斥的原因在於... 那手的膚色... 是只有我覺得很屍樣嗎囧?而且前兩集我都覺得手的樣子超不自然Orz(形狀詭異) 第三集就相對沒這個問題了。順帶一提,第三集也是我覺得最與系列內容相呼應的封面喔!一切盡在那「金」當中~呵呵www

Français | French | 法文


Deutsch | German | 德文

德國這版,雖然很有心地自行推出一套原創封面,個人感覺就是:怎麼可以這麼完全沒特色的超YA啊xDDDDDDDDDDDDDD 不覺得可以套到paranormal romance作品也無違和感嗎wwww 跟我說這是Shadowhunters封面我一定不疑有他相信啊哈哈 雖然說大概都是俊男美女(只有半個臉有時候不好判斷)但這封面我真的很難跟作品本身連結啦。



Cover editions update log:
  • 2021/09/02: Hungarian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...