流浪神差 21

青之驅魔師 23

執業魔女Pico Pico 06

燄凰:凝秦遺夢 16

獵愛(上、下)

The Alchemists of Loom

The Outs

The Promise Kitchen

The Crooked Sixpence

Food Anatomy

Monday, March 6, 2017

[Series Overview] The Girl from Everywhere duology - Heidi Heilig

I started this series on: March 4, 2017
I finished this series on: March 13, 2017
Cover editions here updated on: March 10, 2020
Written content here updated on: March 21, 2019

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
As I struggled to decide which book series to cover overviews for, it dawned to me that I'd never get started at this rate. It became clear to me that, it's rather unlikely for me to use this blog as my "main" reviewing spot since I have Goodreads for that, and chances of someone miraculously stumbling across this blog out of the countless ones out there, is just rather slim, therefore, I'd put up links to my GR reviews (in English,) and this post would be in Chinese for people who are curious about the series but either aren't comfortable with or just don't prefer reading in English.

Please also note that, sometimes I don't have time to write actual reviews, HOWEVER, I do always put down thoughts when I document my reading status updates, so for GR desktop users, remember to scroll down if it appears to contain little, it'd be under the quotes I liked from that book (when applicable lol;) for mobile app users, remember to switch to "Reading Activity," which would not be the default as "Review" is.

Goodreads Choice Award:第一集入圍Debut Goodreads Author(2016

GR stats (linking default edition) Editions I'm privy to
[Read My Review!]
[Read My Review!]

Author:
Series:

這部是我認為時光旅行題材中構思比較新穎的,運作方式大致如下:當繪製地圖者製完後標上完成後的日期(可造假?),往後,有能力"導航"的人,便能藉由該地圖前往至地圖本身的地點和完成的時候。(所以說,假如我有那個能力,我拿到了一張號稱是1989年製的Genosha地圖,我就能穿越時空到那邊(不論我根本還沒出生,也不論那是虛構島嶼xD)啊重點是回程,所以出發前基本上都需要配戴"本來"的地圖。

唉呦我解釋能力爆差xD 但這部我是有打算重溫啦!搞不好評價會提升也不一定。除了構思讚,我覺得選擇的歷史也很讓人印象深刻,說真的,到底有多少人讀過夏威夷背景的書啦?還有夏威夷還沒成為美國一州的那部分喔!真的,其實光這兩點,即使我閱讀完第一次後對該作感想真的就是普通,我還是會找到機會就推一下,因為覺得難得。

講到這裡,還是要提一下,2019年初的時候我其實還蠻難過的。作者也是人,其實負面消息發生在公眾人物身上時(尤其是藝人)我自己的態度都是盡量只看他們的專業表現而非私生活,所以寫在這裡也是提醒自己不要因為一些消息而對作者的後續作品有不公平的偏見。她人nice不nice,老實說跟我個人沒有太大的關係,只是當時不幸看到了一些情緒性的字眼覺得稍微有點恐怖而已xD。(至於為什麼要在這裡寫卻又不明講到底是什麼事,是因為確實跟這部作品本身沒有什麼關聯;我原本都準備好要丟連結了,但退一步想,散播有意義嗎?沒有。所以點到為止xP 誰不會有想抱怨的時候。啊真的還是好奇的人,2019哪一部YA有造成騷動,爬一爬文就有了。)

這部"沒爆梗"的輕描淡寫介紹就先這樣w 但我還是強調啦,這部選材是我覺得同類型中段數算超高的,台灣沒代理我覺得有點可惜!對新人作家(尤其是嘗試融合實際歷史的!)多一點信心和愛嘛xDDDD

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
The following section, basically a gallery of editions around the world with different book cover art, is largely inspired by treatments of fellow blogger Amethyst, who unfortunately hasn't done those types of blog posts for a while.

Please DO NOT mistaken the following to be all existing editions; I'm only including completed sets with matching designs. All clickable images are linked to respective editions on GR; people, shelving correct editions ain't that hard. Highly recommend accurate shelving. =D

American English | 美式英文


português do Brasil | Brazilian Portuguese | 巴西葡萄牙文




BONUS - UNREALIZED
The following set is unattainable as the green cover was never used. Shame.
真的很可惜啦!英版釋出原本的第二集封面沒多久後就改沿用美版了(但字體不同)
我雖然本來也沒有覺得封面有多漂亮, 但看完書後覺得這版更凸顯書中意境喔!(GR心得有寫xD)

British English | 英式英文

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...