流浪神差 21

青之驅魔師 23

執業魔女Pico Pico 06

燄凰:凝秦遺夢 16

獵愛(上、下)

The Alchemists of Loom

The Outs

The Promise Kitchen

The Crooked Sixpence

Food Anatomy

Sunday, November 17, 2019

[Series Overview] Renegades trilogy - Marissa Meyer

I started this series on: November 17, 2019
I finished this series on: November 19, 2019
Cover editions here updated on: November 20, 2023
Written content here updated on: June 24, 2021

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
As I struggled to decide which book series to cover overviews for, it dawned to me that I'd never get started at this rate. It became clear to me that, it's rather unlikely for me to use this blog as my "main" reviewing spot since I have Goodreads for that, and chances of someone miraculously stumbling across this blog out of the countless ones out there, is just rather slim, therefore, I'd put up links to my GR reviews (in English,) and this post would be in Chinese for people who are curious about the series but either aren't comfortable with or just don't prefer reading in English.

Please also note that, sometimes I don't have time to write actual reviews, HOWEVER, I do always put down thoughts when I document my reading status updates, so for GR desktop users, remember to scroll down if it appears to contain little, it'd be under the quotes I liked from that book (when applicable lol;) for mobile app users, remember to switch to "Reading Activity," which would not be the default as "Review" is.


Goodreads Choice Award:第三集入圍Young Adult Fantasy & Science Fiction(2019

這部女主三觀不正我很痛恨,但其他角色蠻okay的,尤其男主、是哪來的天使啦!女主配不上= =" 這部我找到機會就會抱怨一下(喂) 充滿了trope完全不是我怨恨的點喔!我覺得即使老套,排列組合用心一下,很容易討人喜歡的!(客觀來說,論這部在GR上的評比數和分數,它確實算成功擄獲蠻多人心的!)故事很簡單,配角卡司基本上沒有挑惕的地方,我認為它敗,完全敗在人渣女主角!你覺得我用詞太狠了?整個系列,我都在等女主悔過、認錯、尋求諒解,我甚至還抱著希望,想說,也許這是作者的用意,想告訴讀者『犯了錯、透過彌補還是可以挽回一切的』,結果?『將錯就錯、瞞天過海!黑歷史?我能騙多久就騙多久!到我死前都會是一個秘密!』 乾 作者的作品深受低年齡層愛戴,你希望女主被認知為小朋友的『楷模』嗎?

我重新強調,在還沒看到結局之前,就是因為有預設立場『認為女主會有做人起碼該有的良知(承認過錯只是時間問題)』,所以途中並不會覺得這系列有多特別糟糕(同時也沒有覺得特別好看),會失望完全就是因為一直到最後,女主仍然只是個反面教材。她隱瞞了自己參與過的不人道事蹟、因此未負任何該負的責任,還贏得了善良的男主,從此過著幸福快樂的日子。你這是要寫給誰看?讓作奸犯科的人心裡好過一點、覺得他們也有機會嗎?任何對這系列有一丁點的好感,全被這outcome給抹滅了。

也許,作者是想發揚『好人不一定有好報』,確實,莎士比亞的作品裡,人渣通常都過得不亦樂乎嗨翻天,主人翁則是能多慘就多慘。我不曉得這是不是她想走的路線,因為不是的話,老樣子,你寫這樣子到底是要寫給誰?而且,我不能接受的也包括女主還『裝好人』;美國漫畫裡,主角是anti-hero或是straight-up villain的不是沒有,差別在於他們『做自己』!女主真的是虛偽到爆。

我上面真的只講了我覺得最最不okay的地方,應該感覺得出來,我光是想到都很不爽。可以巨細彌遺,像是講我喜歡的部份,只是就結果來說,依它帶給我的最終印象,我不太會想花時間在這上面,所以就先這樣了!

The actual review is, as usual, WIP, but like I said above, getting the post out there first.

GR stats (links and covers represented by default edition) Editions I'm privy to
[Read My Review!]
[Read My Review!]
[Read My Review!]


Author:
Series: Unofficial:

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
The following section, basically a gallery of editions around the world with different book cover art, is largely inspired by treatments of fellow blogger Amethyst, who unfortunately hasn't done those types of blog posts for a while.

Please DO NOT mistaken the following to be all existing editions; I'm only including completed sets with matching designs. All clickable images are linked to respective editions on GR; people, shelving correct editions ain't that hard. Highly recommend accurate shelving. =D



American English | 美式英文


русский | Russian | 俄文 (第二版)

俄文本來是用原版封面,但應該沒有出完(只有看到前兩集),後來這版獨一無二的封面,可喜可賀有出齊xDDD(同一家出版社也出同作者的TLC,那個就真的有一個版本差最後一集沒出)。總之,很高興有別的通常版是使用不同封面了~~

Deutsch | German | 德文 (Bücherbüchse Luxus)

德國的正常版... 很詭異的全部都是使用美版第一集封面去做變化囧 結果這個限量的豪華收藏版好個大翻身啊!無書衣,詳請可參考製作方敘述[Bücherbüchse @ Facebook文1][2]



Cover editions update log:
  • 2021/6/24: Bücherbüchse Luxus
  • 2023/11/20: Russian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...