流浪神差 21

青之驅魔師 23

執業魔女Pico Pico 06

燄凰:凝秦遺夢 16

獵愛(上、下)

The Alchemists of Loom

The Outs

The Promise Kitchen

The Crooked Sixpence

Food Anatomy

Friday, May 1, 2015

[Series Overview] Dangerous Creatures series - Kami Garcia & Margaret Stohl

I started this series on: May 1, 2015
I finished this series on: May 19, 2015
Cover editions here updated on: August 15, 2015
Written content here updated on: November 17, 2019

Disclaimer, one you'd see on multiple posts
As I struggled to decide which book series to cover overviews for, it dawned to me that I'd never get started at this rate. It became clear to me that, it's rather unlikely for me to use this blog as my "main" reviewing spot since I have Goodreads for that, and chances of someone miraculously stumbling across this blog out of the countless ones out there, is just rather slim, therefore, I'd put up links to my GR reviews (in English,) and this post would be in Chinese for people who are curious about the series but either aren't comfortable with or just don't prefer reading in English.

Please also note that, sometimes I don't have time to write actual reviews, HOWEVER, I do always put down thoughts when I document my reading status updates, so for GR desktop users, remember to scroll down if it appears to contain little, it'd be under the quotes I liked from that book (when applicable lol;) for mobile app users, remember to switch to "Reading Activity," which would not be the default as "Review" is.

我直間先講啦,這部我真的超生氣的,上方列看完日期是正確,重點是我當時根本也不曉得我看完這系列了(無奈)事隔多年才知道作者靜悄悄的回覆說後續寫在別的地方,所以這系列基本上可以說是已完結。我記得從讀完第二集到2016第二集出版超過一年的時候我都還有在追消息、在Twitter上問作者們(我絕對不會是唯一一個),但都沒有等到回覆,那個時候對兩位作者的印象真的是差到爆。應該是某次(感覺是2017年以後)才突然看到那訊息。超不想把它算成二部曲;我盡量以客觀的角度來看它能不能算成"讓讀者自行想像的開放性悲劇結尾",我覺得即使是那樣真的還是太勉強了,因為書裡面生出一些前所未有的變種,把它們寫得一副強大無比、極大的威脅,我很難想像novella能cover得完,應該就是虎頭蛇尾了。目前還是tag duology是因為也沒更好的敘述了;那些小故事還沒時間看,讀過後會再重新評估。還沒直接把它算成斷頭,是因為作者有另外一部就很明講說是出版社沒跟她最後一集,她就沒寫,這次狀況看起來她們從頭到尾就是抱著"出版社叫我們寫我們就會寫"的心態,(個人感覺)加上那些額外的小故事,就是頂多停留在她們也給了(一些?)交代的地方。(不管怎麼樣我還是很不爽就對了哈哈哈)(會還是開帖是因為,這部第一集是讓我申請GR帳號的原因!我可是很看好的耶!很替它讚美的耶!結果呢?我好心痛啊xD)

啊我再補充,我覺得我可能是那種"先看哪個就覺得哪個比較好"的類型(我不是很確定就是了),我現在不是很記得我有沒有先看Beautiful Creatures的電影版(網友們,如果我有跟誰透露過,歡迎刷新一下我記憶),但我知道系列我是直接先看Dangerous Creatures,不確定是不是電影太倒胃了導致原系列也不想看,但如果是那樣的話我覺得我也蠻open-minded的,因為我對電影的評價是低到爆,如果在那樣的狀況下還願意給spin-off一個機會,那不是包容我不知道那是什麼(被揍)所以就覺得不是。好了,重點,我知道我讀完DC之後因為距離DD出版還有幾天,因為太high太喜歡了,所以去讀了BC最後一集,就覺得相當的普通,之後DD出來了拼完後超級挫敗,但也沒有特別想靠看原系列來安慰一下。幾年後回顧,我對這延伸系列的新角色比較有興劇,對原系列的其餘角色真的超無感。這些新角色我覺得得挺可憐的,因為還是那老一句話,一篇novella哪夠交代完啦囧>

The actual review is, as usual, WIP, but like I said above, getting the post out there first.

GR stats (linking default edition) Editions I'm privy to
[Read My Review!]
[Read My Review!]

Kami Garcia:
Margaret Stohl:
Series: Unofficial:



Disclaimer, one you'd see on multiple posts
The following section, basically a gallery of editions around the world with different book cover art, is largely inspired by treatments of fellow blogger Amethyst, who unfortunately hasn't done those types of blog posts for a while.

Please DO NOT mistaken the following to be all existing editions; I'm only including completed sets with matching designs. All clickable images are linked to respective editions on GR; people, shelving correct editions ain't that hard. Highly recommend accurate shelving. =D

American English | 美式英文


português do Brasil | Brazilian Portuguese | 巴西葡萄牙文

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...